Duurzaam succes en werkgeluk

Wie A zegt moet ook B en C zeggen. Met Coöperatie Vonkers verbinden we ons vanaf de A fase aan het feitelijk resultaat in succes of geluk dat we met elkaar voor ogen hebben. De Engelsen hebben er een mooi woord voor: 'deliver'.  Wij komen niet managen, maar verbinden ons juist aan het resultaat als we er níet zijn. Een half jaar of een jaar na afloop van het programma. Als het dan nog goed loopt dan zijn we trots, dan is het weer gelukt. 

Enkele van die ervaringen die we door de jaren heen hebben hebben opgedaan delen we graag met je. Zij vertellen zelf hoe zij het werken met ons hebben ervaren en wat het ze vandaag de dag oplevert. 


 Henri klantcase

Henri: Living the brand

Ad van Olphen kwam bij ons, geïnspireerd door Simon Sinek en zijn verhaal over 'the Why'. Hij worstelde met de vraag hoe hij in een operationele omgeving de verantwoordelijkheden kon verdelen over zichzelf en zijn medewerkers. Hij wist wat hij wilde, maar een begin maken bleek een stuk lastiger.

Lees hier het verhaal van Ad en zijn medewerkers→

 Webton klantcase

HAppy Work Webton

Ton Heerze, directeur van internetbedrijf Webton, werkt met veel plezier aan het op- en uitbouwen van zijn bedrijf. Maar werken zijn medewerkers met net zoveel plezier? En doet iedereen waar hij goed in is? Dat vroeg hij zich af. Door elk individueel talent te benutten en ervoor te zorgen dat iedereen op de hoogte is van het belang van zijn of haar inbreng ontstaat er een gezamenlijk draagvlak. Hoe kan ik Webton klaarstomen voor de toekomst? Het antwoord op deze vraag zijn we samen gaan zoeken met het project Happy Work Webton.

Lees hier het verhaal van Ton en zijn medewerkers→

 
 Rabobank Noordenveld West Groningen

Een omslag met behulp van lean

In alle teams heeft de structuur van dag- en weekstarts ertoe geleidt dat er dagelijks gesproken wordt over de tevredenheid van klanten en hoe die verder te verbeteren is. Vergaderingen zijn in aantal afgenomen, zijn relevanter, energieker en efficiënter geworden.

Lees hier het verhaal van Maarten en zijn collega’s →

 Koekjes bakkerij Veldt klantcase

Regie in eigen hand

Na een aantal jaar hard werken en mooie groeicijfers lukt het Kees Pater niet om deze lijn door te zetten. De omzet komt onder druk en medewerkers komen niet meer met plezier naar hun werk. Kees ziet in dat er wat moet gebeuren. En dat heeft goed uitgepakt!

Bekijk hier Kees zijn verhaal →

 
 Jumbo klantcase

Samen bouwen

Door de wijziging van C1000 naar Jumbo in 2015 vreesde Jacqueline Fikkert dat de omzet van haar onderneming onder druk zou komen te staan. Ze zag in dat zij heel hard moest werken om groene cijfers te halen en schakelde hulp in om de organisatie klaar te maken voor de toekomst.

"Het programma Samen Bouwen, dat o.a. door Fernand Bosman voor ons is opgezet, is voor mij als ondernemer een heel belangrijke stap geweest. Mijn medewerkers sturen nu zelf op het resultaat van de onderneming en omarmen vernieuwing. Nu begint het kwartje te vallen en dan heb je het trotse gevoel. Echt heel mooi!"Jaqueline Fikkert, eigenaar Jumbo Fikkert

 Saxion klantcase

SAMENWERKEN AAN EEN PROFESSIONELE KWALITEITSCULTUUR

Een voorbeeld academie zijn binnen en buiten Saxion. Dat is de ambitie die september 2016 is neergezet voor de Academie Business Building Technology.  Het MT en de teamleiders zijn gecoacht en hebben geleerd focus aan te brengen in hun werkzaamheden en deze continu te verbeteren. Het resultaat: een blije student, meer werkplezier voor de docent en een hogere kwaliteit van het geleverde werk. 

 
 KPN klantcase

KPN

Het WoW programma is binnen KPN opgezet om m.b.t. Lean hulpmiddelen managers en teams te faciliteren in hun streven naar betere teamprestaties. Klantwaarde, procesoptimalisatie, KPI-cascadering, (keten)samenwerking en teamgedrag waren focusgebieden om dit te bereiken. In dit programma is veel ervaring opgedaan m.b.t. het besturen van een 'cultuurprogramma', de vorming en begeleiding van een 'leading coalition' en de activatie van managers en medewerkers. Aantoonbaar verbeterde resultaten zijn geboekt op het gebied van NPS, proces efficiëntie, interne samenwerking en medewerkers betrokkenheid.

 Aplaza klantcase

Het oprichten van een nieuw bedrijf

De twee concurrenten ANVA en Unit 4 Agresso, met samen meer dan 70% marktaandeel, zien een kans en besluiten de handen ineen te slaan en samen een nieuw bedrijf op te richten. Na een voortvarende start mist de vonk om door te pakken.

“De komst van Fernand gaf precies die impuls die nodig was om Aplaza succesvol in de markt te zetten. Fernand heeft focus, brengt energie en zorgt dat er snel echte resultaten geboekt worden." - Roel van Dijk en Fred Ling, directie Aplaza

 
 YouSee klantcase

youSee

YouSee, onderdeel van TDC en DE Deense telecom operator, is met de komst van Jaap Postma als CEO een weg ingeslagen waarbij verhoging Klantwaarde en Kwaliteit van dienstverlening cruciaal zijn. Een intensief traject waarbij, naast goede producten en diensten, ook de interne manier van werken ter discussie staat. De interne samenwerking en de professionaliteit van diverse overlegvormen moesten worden verbeterd. Naast scans en trainingen is er een succesvolle bootcamp georganiseerd om frontline medewerkers in de rol van quality booster duurzaam te activeren.

"We are doing extremely well, the quality boosters have a lot of different initiatives going on, and they are really boosting issues to the daily meetings.” - Mette Brynnum, projecteleider bij youSee

“Now we really feel as a part of the business.” - Medewerker youSee